Rabu, 20 Oktober 2010

tidak reti membaca.. :)

hmm.. untuk permulaan kata memang payah nk buat cite, tidak tahu nak mula macm mane,, ok,, begini ceritanye..hihi (gelak dahulu ye kengkawan)
semalam selepas solat magrib, aku turun ke bawah, melihat adik yang suke bergaduh2.(tgok je)..hihi
ade duk main2,, bile magrib je, mulalah nak gocoh2, nak main2 lah,,

ok, kite tiggalkan cite tu,, kite cite ttg motip sebenarnya,,hihi
semalam, adik aku belajar dengan ayah aku,( belajar membaca)
umo dia dah tua, umo dia 10 tahun,, tapi x pandai2 lagi membaca,,adik bawah dia tu, dah pandai membaca,tetapi dia je masih belum pandai membaca,hampeh,, tu lah,, x nak belajar mase umi suruh membaca,, hambik toh!! skali ayah aku yang ajar dia membaca...
baru nak stat  dah salah membaca,,
kengkawan nak dengar macm mane?? begini...
ayah : ha!! bace...
adik u.n.t.u.k jawapan tenung,,,

ahahha

ayah: ape???bace semula!!!!
adik: u.n.....
ayah: bace lah!! tunduk2.. kang x pasal pelempang (panas)
adik: uhuk23 (menangis)
ayah: pergi tanye org nape jawapan dia
adik: pergi,, tetapi menagis tepi dinding

selang beberapa saat, ayah aku paggil,,
ayah: mane dok tubik2 lagi ni!! (masih marah)
 yang lain pakat bagi jawpan pade adik (untuk)
adik : pergi semula kat ayah,, barulah dia jawab molek,,(untuk)

pastu bace ayat lain plak,,,
bace lain sebut lain jugak,,,
hampeh,,last sekali...

ayah : pergi bace kat umi, suruh umi ajo!! eee geram23
adik: berlalu dgn kesedihan

tu lah cite dia,, hihi..
bace lain jawab lain,, x pandai,, adik2 pakak gelakkan dia,, kecian,,
aku dah  cakap nak cite pasal dia dalam tenet..
dia kate tidak halal,,
aku cakp, kenape malas bace,, kan dah kena tulis kat blog aku,,
mak aku sokong,, dia ketawa berbahak2 sb dgr kite org cite pasal adik pada umi,,,aduh23
u.n.t.u.k dijawab tenungggg,,
jauh bezenye lah,,kecian23,,

dah2 le ye kite cite pasal dia... nati dia pukul aku, kalau dia tahu,,jhihih
senyap blake ye,,jgn heboh,,,shhhhh,,,,
hihi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan