Isnin, 16 Ogos 2010

seronok,,,

aduh.... dua hari lepas aku bersama adik  ku pergi ke tempat rawatan cinta.. bukan rawat penyakit perasaan hati da,, huhu,, tapi merawat kaki,,eishh,, buat urutan kaki @ reflexology la,,hihi, asalnya nak buat urutan kaki je,, ummm entah macm mane, terdetik di hati nak buat berbekam skali,,,nasib baik ade duit mase tu... hihi

semasa urutan kaki...
mk cik urut : ni kurang air ni
aku : hihihi,, memang dok suke minum air pun..huhu,, aritu doktor ade pesan suruh minum,, tapi malas,,hihi
mk cik urut : x boleh macm tu... air kena minum.. kalu dok minum macm mane nak sihat.. ni.. doh lah banyak minum air batu,, suke mandi malam dan makan sea food,, kalu makn sea foot tapi x balas dengan banyak air mudah dapat penyakit,, hum...
aku : hihi,, mane lah tahu boleh jadi angin,, ( aku mendegar segala syarahan dia,, dapat jugak pegetahuan ,, selama ini main bantai je mkn,,) hihihi
sedang aku syok melayan diurut kaki ku,, sampai rase mahu terlena...

mk cik urut : ni,, kalestro tinggi ni,,,
aku : (muke terkejut) ye ke??? x tahu lah pule,,ummm
mk cik urut : bukan kalestro je tinggi,, haid awak pun x lawas,,
aku : (muke dah tahu ) ye ah,, saya pun perasan haid saya x lawas.hum,, dah 4@5 bulan dah haid x lawas

kami tediam sejenak... aku mulakan pertanyaan...
aku : kalu urut paka kaki je, boleh tahu segala penyakit ke???
mk cik urut : boleh,,  sebab kaki ade urat saraf yang menumpukan pada semua anggota.. nak tahu sakit jantung ke tak.. boleh kesan kat kaki
aku: ye ke?? (aku mula bertanya) doh,, saya ada sakit jantung dok?? buah pinggan saya ok x??
mk cik urut : semua ok sehat.. organ dalam yang kasar sume  sihat,,cume,,, awk x lawas buang air besar
aku : (dengan malu2) memang pun ade masalah.. (aku tanye sume tu, sb takut ade,, kuarga sihat..tup2 kite x,, NAUZUBILLAH)..

Selesai mengurut kaki,, mak cik tu syor kan aku berbekam,, asalnya x nak,, doh untuk mengelakkan penyakit  aku daripada bertambah berat,, aku pun dengan rela hati,,sudi berbekam.. :),

banyak juga aku berbekam, satu atas kepala (sedih sebab kena cukur sedikit atas kepala) di tenkuk, 2 di bahu dan 1 ditengah..
mulanya aku ingat dia hanya cucuk2 je.. bile balik rumah,, aku tengok dia tores rupenya,, nasib baik x sakit mase dia tores..cume rase macm kena cucuk2 benda halus je (mcm jarum)..
selepas selesai berbekam aku bayar lah pada dia,, habis lah sebanyak RM100 kesemuanya.. xpe lah,, mahal pun, asalkan badan aku sehat,, kalau  kereta boleh keluarkan duit untuk aku baiki,, kenapa tidak boleh keluarkan sedikit duit untuk melegakan badan... hihi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan