Selasa, 17 Ogos 2010

peristiwa semalam



semasa berbuka puase semalam,, kesemuanya aku ranggoh,, doh lah menu semalam best,, lauk ikan patin,, sape x suke makan,, ambik nasi plak, banyak dari org lain,, doh lah kolestro tinggi, makan tidak berpantang langsung,,,hihihi,, onde2 buatan sendiri pun ada (bukan aku yang buat,, adik yang buat) huhu,, tapi sayang inti onde2 tidak meletup dalam mulut apabila memakanya,, x pelah x meletup pun asalkan ada,,hihi..hi. keluarga ku lebih gemar membuat makanan daripada membeli.. ape taknye,, makanan kat pasar,, manelah sedap,, kalu buat sendiri,,fuhh,,,best sangat2,, huhu

makan sedap sangat.. sampai perut pun dah penuh dah,,no space lagi,, hahaha,,sampaikan nak bagun pun x larat,,hihi,,, p/s - makanlah cara nabi kita makan,, berhenti sebelum kenyang,,

selesai aku solat,, aku dan adik2 ku bersatu,,,hihi pegi tadarus je,, skang dah 8 juzuk bace,,, mase duduk tadarus semalam,, macam2 ragam ade,, ade yang duk gelak2 lah, ade juga yang buat lawak dihadapan kami mengaji,,mengaji memang lah tgok  quran,,yang jadi terpandang tu,,sebab org lain duduk gelak,,aku pun tgok lah apa dia.. rupe2nye, muka adik2 ku melopong,, apa dia makan pun,, entah lah,,,,,adus,, aku pun pe lagi,, gelak ah same,, bukan tu je,, ni ha.... adik aku yang paling kecik pun tidak melepaskan peluang untuk bertadarus sama,, walaupun dia belum bleh mengaji,,tapi dia duduk dan membebel ikut kami mengaji,, lagak dia mengaji tu,,alahai.. comeyy sangat23,, tahun ni,, adik kecik ku akan khatam quran,, apa taknya,, setiap kali tadarus,,mesti dia ade,,huhu,,, nati besar jadi muslimah solehah,,INSYAALLAH :).. AMIN.

SEMOGA PUASA TAHUN INI LEBIH BAIK DARIPADA PUASA TAHUN LEPAS,, INASYAALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan