Isnin, 14 November 2011

adik ku yang funny

hihihi
aku ade adik yang masih lagi kecil, anak saudara belum ade lagi lah,,,
sebab saya masih muda dan adik belum kawen..hihi

ni nak cite sal adik aku yang asyik buat hal dan sentiasa buat keluarga kami tersenyum.
aku plak suke kenat dia,,, hihihi
kenat aku ade lah sangat hebat, dan kejam
selalu cubit main-main denagn dia.. kejam kan aku..
aku tak leh tahan la, kalau tak kenat dia sehari,, mesti kenakan dia lepas balik ataupun malam...hihhi

adik aku ni suke sangat melukis,, kalu dia lukis pun bukan comel sangat...ala.. budak2
ape yang dia buat mesti lah dia rase the best,,,
nak jadi ke cite.. malam semalam
aku duk main-main dengan dia atas lembek (tilam), pahtu adik aku terjumpe pen..
kalau jumpe pen, mula lah nak cari kertas,, hihi
pahtu dia jumpa lah satu buku, aku tengoklah buku tu,, buke bacaan upanya.. aku ambik dari dia,,
cakap kat dia,, adik tak leh conteng  buku ni,, adik kene cari kertas lain,, pergi ambik kat bawah ye (umah dua tinggkat) ko rase adik aku paham tak ape yang aku cakap???
mestilah dia paham dah 2 tahun pun. dia  lah paling laju dan mudah paham bile orang bercakap tentang dia atau sape2.... (paham kot)hhahaha

pahtu aku pun bagun dari tempat dia duduk,,  aku tinggal kan dia sekejap..hihi jalan-jalan pergi mencari selipar reflexology...humm hampeh,, x jumpe lagi sebelah ,
pastu aku pun pegi balik kat katil,, tengok adik dah tak de. dalam hati berkata.. mukin dia pergi ke bawah kot,, ambik selipar, makin dekat aku pergi kat katil, aku ternampak dia duk terlangkup...
lame plak tu dia terlangkup muke dia....
aku mikir lagi,, mesti ade something ni,, tak kan dia telangkupkan muke  dia.. lame plak tu.. aku syak lagi,, mesti dia ambik balik buke tu,, nak conteng,,(x paham upenye)hahhaa
hhahaha
aku pun , senyap-senyap duk tepi dia tanpa dia perasan,aku hampir nak tergelak kuat dah..hihi
lepas dia kepenatan duk terlangkup lame-lame,, dia pun bagun dan terus pandang ke belakang,(dia nak pasti kan aku ade dok lagi kat belah sane) lepas tu dia pun pusing ke depan, tengok-tengok aku dah tercongok depan muke dia, sambil buat buke senyum kambing..hhaha
dia ape lagi, terkejut lah,, last-last buat buke senyum walaupun dia sebenarnya sudah terperanjat,hihihi
aku gelak habi-habisan,, dia masih buat buke blurr.hihi macam dia nih


ni dia budak tu, selalu buat muke

aku pun bagun dari katil masuk dalm bilik untuk mencari buku atau kertas yang kosong nak bagi dia,, jumpe lah satu buku,, bagi lah kat adik aku, aku pun turun kebawah tinggalkan dia sorang-sorang atas..

aku turun,beberapa minit dia  pun turun sambil kelek(bawa) buku.. lepastu dia duk depan aku lukis,,
korang nak tahu dia lukis ape???
dia nak llukis anak beruang,,hahhaa..
lukisan anak beruang kan ade lagunye,, macm ni lagu nya
bulat kecil, bula kecil.
bulat yang besar,
enam,enam = 36
enam-enam anak beruang,,
ahhahaha
setakat ini dia hanya pandai bulat kecil dan bulat besor aje,,,hihihi..pastu wak rambut beruang,, tu je dia pandai...hihi

yang paling suke tetang dia,, asal aku balik umah je,, mesti dia ade kat pintu sambil tanye,,
enyy wak alik dok kanang (makanan)
hihihi.. aku pon ape lagi,, jawab ah dok wak alikk..hihihi
dia ulang balik kate aku,,, eny dok alik (sore pon dah pasrah je aku dengar)
aku pon slow-slow wak tubik makanan,, pahtu bagi kat dia,,
suke lah dia... mintak nak-nak..
bagaikan anak meminta makan daripada ayah atau maknya,,,hihi\ itulah adik ku :)

kalau nak cite pasal kerenah dia banyak sangat.. ni pun dah kire panjang..jum tgok gmbar dia..hihih


senyum semeweh

peace sudah menjadi

makan jagung yang telah di bawak pulang dari cameron

tengok matanye yang hitam

berusaha buat peace..hihi
hanya tu je gambar dia sorang2,   kalau bergambar ramai,,dia selalu hilang antara celah-celah orang,,, ye lah asyik kene kepit je,, adik-adik aku ni plek skit,orang bergambar duduk diam2 tempat posing,,mule-mule ok lah duk sopang je posing,, bile nak clik je,,huhh  masing  badi serbu duk depan camera takut nye dok nampak muke,, last-last yang kecik skali tak nampak muke,, hahhaha..  k. lah itu saje,, kan aku tambah cite, panjang plak korang nak bace nanti,,hihihi

adiossss .:)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan