Isnin, 9 Januari 2012

2012

huhu.. terlewat masuk cerita la..hihi
biar lah lewat pun nak cite jugak..
mule-mule nak ucap selamat tahun baru.
di lembaran tahun baru ini.. pasti ade yang duk sibuk hantar anak-anak yang baru  mula
persekolahan kan??(saje je tuh)

lame dah tak cite-cite kan...hihihi
ok aku cite kisah permulaan masuk sekolah adik aku yang ke...
ke berapa ek?? jap aku kire... hihi (lupa da) oh ye.. adik aku yang ke 12.. tu baru masuk
pasti tau(pasti tu lebih kurang macam tadika la) hihihi
semalam dia baru daftar.. daftar lewat sikit.. dah adik ramai mane sempat nak daftar sume skali raung kang..hihihi

mak aku gi daftar dia pada pukul 10 lebih la.. siapkan prosedur nak masuk skul,mak aku beli
baju sekolah (ukur-ukur tak padan lah plak) so x dapat lagi, yang dapat maren hanye baju sukan..
come lah plak baju sukan budak2.. rase nak atek je..hihihi

aku ingat dia sorang ni jenis penakut, nak melekatt dengan mak je.. upenye
brani lah jugak dia ni,, ye lahkan
belum lagi bawak dia masuk kelas..tup2 dia dah bersila kat dalam kelas..
adik aku yang lain sumenye penakut.. nak bertenggek aje..
tapi yang ni sorang, tak suruh masuk dia masuk..last2 mak aku tinggal dia macam tu je...hihihi
kul 12 adik aku ambik dia kat pasti.. selamat bersekolah ye adik ku.

pagi tadi ade lah sangat lawak.. x lawak mane pun..hihihi
dulu mase belum sekolah dia bagun pukul satu,
bile dah stat sekolah mestilah kene gerak awal-awal..
kate nak sekolah..hihihi
pagi tadi kene kejut pukul 7.15 lebih kot.. awal lah tu,
awal dari biase dia bagun tau..
huh, nasib  baik tak banyak ragam pagi tadi,, bagun dengan pantas sangat2..
terus masuk dalam bilik air,, ye lah teruje nak pegi sekolah lagi jumpe kawan-kawam..hihi
mase sentuh air,, eeee sejuk nyee...
yelah biasennye tak mandi, malas mandi.. sekarang dah sekolah mestilah kene
mandi dan bau wangi-wangi..hihihi

siap mandi pun masih lagi terkekeh kesejukan..hihihi
kesian aku tengok..
ape pun adik dah masuk sekolah..
belajar rajin-rajin nye
moga ilmu yang dipelajari dapat adik manfaatkan akan datang..hihihi

 sayang adik... orang dah bajek bergaya..  hihihi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan