Isnin, 28 Februari 2011

ketika memikirkan

pada pagi hari menuggu giliran untuk bersiram..
aku melihat adik2 ku mandi-manda,
sedang aku asyik melihat mereka.
fikiran aku berjalan., mengimbau kembali kenangan lama..ketika waktu kecil,
sama sekali dengan adik..
mandinye basah kan rambut,, begittu juga aku,, rambut di sisir dan tidak lap dengan kering,,
begitu juga aku ketika sebaya denagn adik ku,,,

ketika mengimbau kenangan kecil ku,,
aku berfikir lagi..
 betapa pantasnye umur ku meningkat dewasa,, yang dahulunya masih di bangku sekolah dan sering menghitung hari dan tahun,bilakah masanya aku akan dewasa,, kerana tidak lagi mahu ke sekolah kerana melakukan perbuatan sama,, (bangun pagi,, mandi,,makan, pergi kesekolah- ketika itu mahu bebas dari persekolahan)

sekarang aku sudah dewasa , dahuu kecil sekarang sudah dewasa, umur ku sudah menjangkau 23 tahun,, tanpa aku sedari,,umur aku sudah meningkat,, dan tidak lama lagi aku akan mendirirkan rumah tangga, dan ketika itu aku akan menjalani kehidupan sama dengan umi ku.

harap ku menjadi insan yang bahagia dan solehah untuk dunia dan akhirat,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan