Isnin, 6 September 2010

ragam hidup

Waduh,, sory semua,, lame dah buke blog,  tidak sempat jari yang lemah gemalai ni nak tulis cite, maklumlah sibuk je memanjang, hihihi. Ye lah kan, keje banyak sangat, kena turun padang sokmo,, org pentinglah kate kan kat office ni, so kene lah turun padang,, kalu bukan saya sape lagi,. Untuk pengetahuan sume keje saya ni spesel skit,, jadi kene banyak bergerak, nasib baik duit pun dapat banyak,,hihi.. bukan sebab keje aje yang banyak, campur pulak dekat nak raya,, lagi lah sibuk,, wak baju lah( x jahit sendiri pun hihi ), beli kuih lah.. ok lah, saya cite skit persiapan raya tahun ni,, tahun ni saya buat baju sedondomh deangan adik beradik, umi dah abah kene same lah, sb dia org suami isteri yang mesra sentiasa, insyaALLAH. Hm baju raya pun dah same, kuih  raya plak kene beli.. terpakse kena cari kuih tunjuk, nak buat sendiri tidak boleh,  oven rosak, hancur rase hati sb tidak boleh wak kuih.. waaaaa.. x ape lah , kuih tunjuk pun jadilah,, yang jadi spesel raya tahun ni,, kami buat jugak makanan ringan dari air tangan sendiri,, tidak lengakap rase kalu raya tidak buat kuih sendiri, hihi.. buat apelah sangat buat jagung manis, popcorn, donut, yang penting kacang ikan bilis,, wallah,, nyum2 best, tidak sabar rase nak buat kuih ni,,hihi,, raya pertama umi buat nasi dangang, asalnya nak wak nasi kunyit, tapi abah pulak nak wak nasi dangang, hmm pape pun umi kena lah dengar  kate abah, kan umi isteri yang solehah, amin J.. bukan buat kuih aje sendiri, malam raya kedua saudara mara ade  rumah tokki ( atuk saya )best,, wak barbeque di tengah padang,, untuk pengtahuan semua, rumah saya dan umah tokki dekat je,, rumah tokki belakang umah saya aje,, jalan kaki pun dah sampai,,hihihihi,, uih,, cerita-cerita ni, rase dok sabo pula nak raya,, hihi…. Ok lah sume pembaca k saya pon masih ade keje nak di buat,, pape saya nak ambil kesempatan nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN.

            P/S- ilMA jgn lupe datang rumah raya nanti, bawak bby sekali..hihi  
              
                                                                  … sElaMat aRI Raye sUme…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan